بلاگ و مقالات

درب پیوت (Pivot Door)

درب پیوت (Pivot door) یا درب لولا محوری، درب مدرنی است که بازشو متفاوتی نسبت به سایر درب های معمولی دارد. این نوع درب ها را می توان از فلزات با ابعاد متنوع تولید و نصب کرد. برای درک بهتر نوع عملکرد این نوع درب ها، می توان آن را با درب های لولایی معمولی مقایسه نمود که در همه آن ها درب با استفاده از دو یا چند لولا، به دیوار کناری نصب شده است. در درب لولا محوری یا پیوت، این لولاهای اتصال به دیوار به کار برده نمی‌شوند و به جای آن لولای پاشنه‌ای با فاصله ای مشخص از انتهای درب به روی زمین نصب می‌شود. درب بر روی این لولا قرار می‌گیرد و با فشار دست شروع به حرکت می‌کند و به صورت چرخشی باز یا بسته می‌شود.
درب پیوت

درب پیوت (Pivot Door)

یکی از آیتم های تولید شده از فلزات در تکمیل نماهای فلزی، درب پیوت می باشد. درب پیوت (Pivot door) یا درب لولا محوری، درب مدرنی است که بازشو متفاوتی نسبت به سایر درب های معمولی دارد. این نوع درب ها را می توان از فلزات با ابعاد متنوع تولید و نصب کرد. برای درک بهتر نوع عملکرد این نوع درب ها، می توان آن را با درب های لولایی معمولی مقایسه نمود که در همه آن ها درب با استفاده از دو یا چند لولا، به دیوار کناری نصب شده است. در درب لولا محوری یا پیوت، این لولاهای اتصال به دیوار به کار برده نمی‌شوند و به جای آن لولای پاشنه‌ای با فاصله ای مشخص از انتهای درب به روی زمین نصب می‌شود. درب بر روی این لولا قرار می‌گیرد و با فشار دست شروع به حرکت می‌کند و به صورت چرخشی باز یا بسته می‌شود.

ممکن است این نوع در نامتعادل به نظر برسد، اما باید به این نکته توجه داشت که این درب ها با ظرافت بالایی تولید طراحی و نصب می گردند که نه تنها بسیار محکم و متعادل هستند، بلکه بر خلاف ظاهر، با فشار و قدرت بسیار کم هم باز و بسته می شوند.

مزایای استفاده از درب پیوت

  • ظاهر بسیار زیبا و مدرن
  • امکان استفاده از متریال های مختلف در تولید (فلز، چوب، شیشه و …)
  • نداشتن محدودیت در ابعاد
  • امکان تولید و نصب بدون قاب و چارچوب
  • امکان نصب به عنوان درب مخفی

معایب درب پیوت

یکی از مواردی در مورد درب پیوت که می توان به عنوان معایب آن نام برد، هوابند نبودن و امکان ورود گرد و خاک به فضای داخا و هدر رفت انرژی نام برد. وجود فاصله چند سانتی متری بین درب و زمین، به دلیل حرکت راحت درب، امکان هدر رفت انرژی و ورود گرد و خاک با فضای داخل را فراهم می کند. به همین دلیل است که از این درب ها بیشتر در قسمت ورودی لابی ساختمان و قسمت هایی که نیاز به بسته بودن کامل ندارند استفاده می گردد.

درب پیوت
امتیاز شما

نظر شما :