.وبلاگ

آخرین اخبار و مقالات

سیستم زدلاک (Z-Lock)

سیستم بام شیبدار و نمای زدلاک (Z-Lock)

از مهمترین کاربردهای ورق های فلزی، استفاده از آن ها در پوشش سقف شیبدار فلزی و نما می باشد. ورق های فرم داده شده بصورت ورق های سینوسی و کاروگیت (ذوزنقه) موجود در بازار و همینطور ورق های تولید شده با دیتیل های خاص مثل T-Lock و Z-Lock و Rollcap و … می توانند پوشش های بسیار زیبا و مدرنی برای نما و سقف شیبدار ساختمان ها با کاربری های مختلف و بخصوص ویلاها باشند.ورق های فلزی با توجه به نوع جنس آن، طول عمر بالایی دارند (بین 40 تا 80 سال) و همچنین به دلیل مقاومت بیشتر نسبت به متریال های دیگر در مقابل فشار و ضربه، هزینه نگهداری به نسبت کمتری دارند.

ادامه مطلب »
لیکوپیل

لیکوپیل چیست؟ | قیمت و نحوه تهیه

دو اصل بسیار مهم در هر پروژه ساختمانی، مدیریت بودجه و مدیریت زمان می باشد. بسیاری از سطوح حساس و آسیب پذیر در پروژه های ساختمانی مانند نمای ساختمان، درب ها و پنجره ها، کاشی، سنگ، شیشه ها، آسانسورها و …، هنگامی که نصب می شوند که هنوز عملیات اجرایی ساختمان تمام نشده، تیم های مختلف همزمان مشغول کار بوده و اقدامات محافظتی پروژه ضعیف، سنتی و ناکارآمد می باشد. سطوح آسیب پذیر، در معرض انواع آسیب های ناخواسته مانند سایش و خراشیدگی، پاشش رنگ، و مصالح، انواع حلال ها و ملات سیمانی، جوشکاری، فرزکاری و … قرار می گیرند. همین امر باعث می گردد تا سازنده ها و مالکین ساختمان های در حال ساخت، هرساله مبالغ هنگفتی بابت تعویض یا تعمیر قطعات آسیب دیده هزینه کنند و زمان زیادی را هم بخاطر این دوباره کاری از دست بدهند و یا این موضوع باعث بسیاری از مناقشات و درگیری های بین کارفرما و پیمانکاران می باشد. درصورتی که از همان ابتدا و با صرف هزینه ای معقول می توان تمام سطوح مهم پروژه را (چه ساخت و چه بازسازی) با لیکوپیل محافظت کارآمد کرد.

ادامه مطلب »
کرتین وال چیست

کرتین وال چیست؟

سیستم کرتین وال یا لامل، در واقع به عنوان یک دیوار شیشه ای که نقش عایق حرارتی بین محیط داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل سازه‌ای نبودن آن می‌توان گفت هیچ نقشی در تحمل بارهای ساختمانی نداشته و به همین دلیل در طراحی آن می‌توان از اجزا و مصالح سبک بهره برد که هم در هزینه‌های نهایی و هم کل بار مرده ساختمان نقش کاهشی خواهد داشت.

ادامه مطلب »

سرامیک در نمای خشک

امروزه و در عصر مدرنیته قرن 21 ام که نماهای خشک و مدرن با فرم‌های ساده رواج پیدا کرده و انتخاب نخست معماران و سازندگان ساختمان ها گردیده است، یکی از بهترین انتخاب‌ها، نمای سرامیک خشک است. تایل‌های سرامیک جهت استفاده در نمای سرامیکی خشک، نوع خاصی از سرامیک پرسلان و متفاوت از انواع سرامیک‌های معمولی هستند و در طرح‌های مختلفی و توسط شرکت های گوناگون تولید می شوند..
اجرای نمای سرامیک خشک مزایای زیادی دارد که با بررسی سیستم‌های اجرایی با آن ها آشنا خواهیم شد.

ادامه مطلب »
درب پیوت

درب پیوت (Pivot Door)

درب پیوت (Pivot door) یا درب لولا محوری، درب مدرنی است که بازشو متفاوتی نسبت به سایر درب های معمولی دارد. این نوع درب ها را می توان از فلزات با ابعاد متنوع تولید و نصب کرد. برای درک بهتر نوع عملکرد این نوع درب ها، می توان آن را با درب های لولایی معمولی مقایسه نمود که در همه آن ها درب با استفاده از دو یا چند لولا، به دیوار کناری نصب شده است. در درب لولا محوری یا پیوت، این لولاهای اتصال به دیوار به کار برده نمی‌شوند و به جای آن لولای پاشنه‌ای با فاصله ای مشخص از انتهای درب به روی زمین نصب می‌شود. درب بر روی این لولا قرار می‌گیرد و با فشار دست شروع به حرکت می‌کند و به صورت چرخشی باز یا بسته می‌شود.

ادامه مطلب »
چوب ترمووود

چوب ترمووود

این روز ها در کشور ما توجه به نمای ساختمان چه از طرف طراحان، سازندگان و مالکان بیش از پیش شده است و در این بین گرایش به سمت استفاده از چوب بسیار افزایش یافته است و این روند اتفّاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر کشور می باشد؛ چرا که با وارد کردن چوب به نمای ساختمان نه تنها عنصری از طبیعت را که نمادی از آرامش و زیبایی است را به فضای پر هرج و مرج و شلوغ شهری می آوریم، همچنین اگر معماری سنتی ایران را مورد بررسی قرار دهیم استفاده از چوب را در بناهای قدیمی به کررات می بینیم و این مهم دلیلی دیگر برای استفاده ازاین متریال در ساختمان های امروزی می باشد.

ادامه مطلب »